Over het algemeen zijn de mensen die in het onderwijs werken heel betrokken, maar soms wordt er vergeten om ook met enige distantie naar de problemen en de oplossingen te kijken. Als je even een stapje terug doet wordt je blik wat ruimer, en zie je niet alleen je eigen probleem of oplossing, maar kun je verbinding leggen met andere zaken die ook van belang zijn. Dat verhoogt over het algemeen de duurzaamheid van de oplossing. Dat is in het kort hoe Coen van der Linden dingen aanpakt. Gezien zijn ruime ervaring in het onderwijsmanagement begeeft hij zich graag en makkelijk op alle raakvlakken tussen de uitvoering en innovatie van het onderwijs enerzijds en strategische ontwikkeling en bedrijfsvoering anderzijds. Hij vereenvoudigt de (bestuurlijke) complexiteit en weet een professionele cultuur te bewerkstelligen en eventuele weerstand om te zetten in acceptatie en ambitie. Hij is transparant, verbindend, geïnteresseerd in de ander en het onbekende. Coen houdt van de esthetiek van de eenvoud en gelooft in het idee van de Homo Ludens. “Ik wil iedere dag iets leren, iedere dag iets positiefs betekenen voor een ander en iedere dag kunnen lachen.”
Onderwijskundige adviezen in het kader van voorbereiding (her-) accreditatietraject opleiding Illustration Design.
Ontwikkeling onderwijsraamwerk, toetsprotocollen en toetsbeleid. Coaching on the job hoofd opleiding
Dagelijkse leiding over opleiding en docententeam All Space & Sculpture en Painting, Engelstalig en Nederlandstalige opleidingsstromen
Algehele projectleiding samenwerkingsproject 12 croho-opleidingen.
Werken met leeruitkomsten.
Ontwikkeling individuele leerwegen, leerweg onafhankelijk toetsen: persoonlijk, uitdagend en flexibel onderwijs.
2014 Sturen op Financiën (HAN Academy)
2015 Toetsen is teamwork (HAN Academy)
2010-2012 Verandermanagement Begeleiding (KBB&T)
2010 Financieel management voor non-financials in het onderwijs (SBO)